Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-13, 16:55   #11
Speedy
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2005
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Hei.

Tusen takk for mange oppmuntrende svar.
Ser at Chamomilla nevner energifordelingen. Jeg har gått igjennom den siste uka på diett.no og der ser det ut til at energifordelingen gjennomsnittlig er sånn ca: 62% fett, 27% proteiner og 9% karb. Vet ikke helt om dette bør endres noe på?

Var litt redd for at noen skulle nevne mindre meieriprodukter. Min utfordring ligger i at jeg er veldig mye på farten. På hverdagene er jeg hjemme til middag en til to dager i uka. Resten av dagene spises middagen på vei til diverse aktiviteter. Derfor er det mye enklere for meg å benytte ost og skyr som mellommåltider, enn fisk og kjøtt og grønnsaker som jeg burde spist... Grunnet sjeldne middager hjemme, er det også begrenset med middagsrester...

Jeg har en mistanke om at kroppen min tviholder på en del vann. Det har nemlig skjedd før. Da hovnet bena mine opp noe helt sinnsykt. Så ut som et troll i flere dager.
Det er ikke slik denne gangen, men jeg syns jeg kan "kjenne" på lårene at de er litt bløte og rare. Noen som har opplevd dette, og har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det?

Har også brukt målebånd, foreløpig bare rundt midjen, og endringen er minimal. Tror vi snakker 1 cm...

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat