Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...
Det kan hende at kiloene slipper lettere om du reduserer litt på både proteiner og karber til fordel for mere fett. Jeg går gjerne ned på maks 5% karber, kanskje 15% protein og resten fett (om jeg prøver å være mer bevisst... ) Kanskje trenger du mere proteiner enn 15%. 27% Høres ut som litt i overkant, men er du veldig aktiv.... dette er altså veldig individuelt. Overskuddet av proteiner blir ihvertfall lagret som fett... greit å ha i bakhodet..
Enig i at melkeprodukter KAN bidra til at det stopper opp. Mange tåler det og går ned likevel. Jeg er ikke en av de. For meg stopper det opp og jeg blir liggende på noen kilo over der jeg trives best (Har alltid vært normalvektig) når jeg tillater meg melkeprodukter, kornprodukter, helgekos og mørk sjokolade til og med (veldig energirikt).
For å teste ut redusert inntak av melkeprodukter: Hva med å koke noen egg og spise de med majones (hjemmelagd eller med rapsolje - styr unna soyaoljemajones! Les på pakken før du kjøper)? Eller lage en bunke med lavkarbolapper som du kan ha med deg når du er i farta? Ha litt tomat/agurk/grønt ved siden av?