Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-13, 01:03   #2062
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Noen som har litt peiling på strikketeknikker som kan hjelpe meg? Er over middels frustrert nå...

Jeg prøver å strikke disse; http://northernpurlygirl.blogspot.no...ping-time.html

...Og jeg får ikke til stripene! De blir ujevne og/eller stygge i skjøtet, samme hvilken metode jeg prøver å få de rette på. Teknikkene jeg har funnet via Google eller på YouTube, ser ut til å fungere på glattstrikk, men når annenhver rad er rett og vrang, blir det enten en 'flekk' med feil farge i sømmen, eller et hakk i stripa.

Men dette mønsteret er vel rillestrikk? Altså strikkes alle pinner rett, og da er det helt enkelt og få jevnt og fint fargebytte.