Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-13, 02:20   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Re: Jeg går opp i vekt når jeg trener!

Muskler veier ikke mer enn fett (åpenbart, en kilo muskler veier like mye som et kilo fett), men en muskler tar grovt sett fire ganger mindre plass i kroppen enn tilsvarende mengde fett.

Det som som skjer når man stimulerer muskelmassen er at den brytes ned samtidig som den bygges opp. Særlig dersom man er utrent kan dette føre til vannsamling. Så når du går opp i vekt nå som du har begynt å trene, er dette også gjerne vann som samles i muskelvevet.

Fordelen med muskler er at de på sikt vil gi deg en bedre forbrenning og insulinfølsomhet, men i all hovedsak er trening en helsefordel; ledd, muskler, nerver, ikke minst humør vil ha trekke fordeler av at du trener, så tren for helsens del, ikke for slankingen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat