Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-13, 08:23   #7
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned i vekt, men må spise glutenfritt. Hvilken diett?

De fleste former for lavkarbo + "steinalderkosthold" i form av paleo (mindre fett, mer fokus på naturlige råvarer, masse grønnsaker + protein) og primal blueprint (som paleo + fokus på naturlig fett).

Jeg vil anbefale hvem som helst av disse framfor å velge "et vanlig kosthold hvor man bare bytter ut brød med glutenfritt brød"... fordi den formen for glutenfritt er proppfullt av stivelse. Selv har jeg primal blueprint (melkeredusert) som et ideal å strekke meg mot, men bruker glutenfri pizzabunn/bakst, vin eller litt sukkervarer som utskeielser. Det fungerer godt for meg. Og så merker jeg at kroppen min responderer bra på
- nok søvn
- nok sol (d-vitamin er viktig)
- masse lavnivå bevegelse (laaaaaange gåturer er mye bedre enn harde 30-minuttersøkter for min del)