Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-13, 13:37   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Motivasjon ved vedlikehold av vekt

Det lureste er å droppe de barene/ikke ha dem i hus, men heller lage noe godt selv som du har tilgjengelig. Jeg bruker å lage masse gode konfekt og barer som er helt trygge på ketogent kosthold. Så koser jeg meg med. Dem når jeg vil ha noe godt. Er du gad i sjokolade så vil cocosa konfekt være perfekt! Ca 50/50 med smeltet 86% sjokolade og kokosolje. Bland godt, litt søtning, tøm i konfektformene og frys. Kan ha en bringebær i hver eller litt hakka nøtter osv. Lekk litt med f.eks tørmelk pulver oppi og/eller en ss nøttesmør(jeg bruker gjeitemelk og smør av makademianøtter eller mandelsmør). Lag bounty konfekt eller barer. Det ligger oppskrift på dem her på forumet. Bak noen gode muffins med f.eks bringebær eller blåbær oppi. Lag noen ostekake muffins eller bak kjeks osv osv osv bare fantasien som begrenser på alle godisene du kan lage deg og ha på lur jeg bruker å lage sjokolademousse med avokado og vaniljekrem til som er supergodt! Og kan til og med nytes til frokost Meningen er selvsagt ikke overdrive men ha noe trygt og godt tilgjengelig og bruk en type søtningsmiddel som ikke gir deg trøbbel i magen selvsagt .

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat