Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-13, 22:59   #4
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Nå er det slik at nøyaktigheten som oppgis på slike er nøyaktigheten på displayet og ikke på faktisk vekt. Den kan ha en ikke-lineær oscillerende kurve mellom målt vekt og reel vekt og den kan ha +-1-2% avvik.

Min vekt oppgir vekt i hele 100g, men har nesten alltid samme vekt hver morgen frem til jeg magisk går ned en kilo fra en morgen til den neste. Dette blir sikkert verre når jeg veier mindre slik at jeg må la det gå 2 uker før jeg merker noe endring.

Kroppen endrer sin koppsmasse 1-2kg i løpet av dagen. Det er nomralt siden vi spiser, drikker og dette blir jo i kroppen. I mitt tilfelle kunne det gå flere dager før jeg var på toalettet så hvis jeg veide meg første morgen etter dagen jeg hadde et toalettbesøk og ikke drakk vann på natta ville målingene være nogenlunde like i væskebalanse og tarm.

Det er 2 måter å veie seg på. Det ene er å være som finansmannen å veie hver morgen og fjerne uinteressante variasjoner med flytende gjennomsnitt, eller å avstå fra å veie seg oftere enn en gang i uka/tiden det tar å gå ned en enhet som vekta kan måle og være obs på å ha nogenlunde samme forhold som sist gang man veide seg.

Så lenge du følger programmet ditt så skal det ikke være noe problem med å la det gå 2 uker