Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-13, 09:04   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Et viktig poeng! Spiser du riktig vil vekten gå ned over tid inntil kroppens idealvekt er oppnådd. Helt uavhengig av hvor ofte du veier deg. Derfor blir det også rart å "sette seg mål" som f.eks å gå ned 10kg på 10 uker. Dette er ikke noe du kan bestemme, det du kan gjøre er å spise riktig og la kroppen tilpasse seg ditt nye "riktige" kosthold. Om du så går ned 50 gram eller 2 kg i uka er det kroppen selv som styrer, så dette kan du ikke påvirke i større grad. Men spiller det noen rolle hvor fort det går da? Så lenge kurven går riktig vei over tid vil det jo før eller siden bli veldig bra?

Helt enig, å sette seg slike mål kan i noen tilfeller være feil, for en legge vannvittig press på seg selv.

Ja, jeg setter slike mål for meg selv, men ikke for å egentlig klare akkurat så og så mange kilo til da og da, men det er for meg en måte å ikke sprekke i perioder hvor det er lettere å sprekke på feil mat( noe som for meg kan stoppe vekttap i 1-2måneder).Når jeg skal ned 80kg,så trenger jeg små mål på veie for å holde meg på veien. Og små gratulasjoner( som feks en kjole, et par sko) på veien. For meg er det helt greit å bare klare 2 av 10kg jeg setter som mål, det viktigste er at jeg holder meg til riktig kost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat