Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-13, 09:33   #12
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

når legen min sier at idealvekta mi er 56 da jeg har sped benbygning så har jeg nesten 20 kg å ta av og da er det en del.

men hvor lang tid har det tatt for dere før det på en måte har stoppet opp? er det normalt å gå ned litt hver uke til man har nådd målet sitt eller kan jeg ikke forvente det?

1. 20kg kan virke som mye, men det er ikke så mye( Ok jeg er nok litt farget av å ha veid 80kg+for mye), du går det ned en gang om du bare spiser riktig. Lurt å se på dette som et nytt kosthold og IKKE som en slankekur, slankekurer varer ikke for evig.

2. Det er ikke noe som er normalt, med mindre du er et gjennomsnittsmenneske. Som kjent finnes det veldig få gjennomsnittsmennesker. Det vi kan si er at det i alle fall er vanlig å gå ned i rykk og napp. Og når man er kvinne svinger vekta enda mere pga menssyklus. Det er helt normalt at kroppen samler vann feks før/under mensen eller rundt eggløsning. Det er derfor det er lurt å se på vekta over tid, altså over 2 måneder og ikke så kortsiktig som ei uke eller to.

Det er fort gjort å bli opphengt i vekta, og stress hjelper ikke på vekttap. Langsiktig og rolig vekttap er varig vekttap.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat