Sv: Da har jeg fått diagnosen urinsyregikt
Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.
I en alder av 30 så burde det være umulig å få urinsyregikt, MEN det viser seg at jeg er one of a kind.
Siden jeg er overvektig er det vikitg at jeg går ned i vekt (Ja det har jeg prøvd på de siste årene), men jeg kan ikke spise lavkarbo.
Det jeg kan spise er: poteter og kålrabi (så mye jeg vil), ost, melk, yoghurt og egg. Så mye frukt jeg ønsker, litt sukker og smør, grovt brød og knekkebrød i mengder.
Det jeg IKKE kan spise er; Innmat, kjøttrike produkter, lite kjøtt til middag, skalldyr og fisk, ikke erter, bønner, spinat, rådkål, gulrøtter eller blomkål.
Jeg er i min 4. uke på Atkins induksjon nå, og har gått ned 5,2 kilo på 3 uker. Jeg har endelig funnet et kosthold/ diett som jeg trives med.
Hva pokker gjør jeg nå???
Nå tror jeg at jeg må ta slankeoperasjon... 
Min stefar fikk samme diagnosnen. Han er tynn. Spiste og spiser stort sett det du har fått som ja-mat. Han drikker svært sjeldent og liker ikke salt. Legen hans påsto at han ikke fortalte sannheten. Men mannen rører ikke salt. Han spiser ikke fisk eller skalldyr, da han verken liker eller tåler det. Til tross for å ha et kosthold som liksom er bra med tanke på å unngå urinsyregikt så fikk han det.
Det gikk over av seg selv... Tror jeg ville gitt ditt kosthold som ga vekttap en stund til jeg. Tror ikke endringer i kosten til tilnærmet vegetarkost nødvendigvis er løsningen.
Min svigermor som spiser lite annet enn brødskiver fikk også diagnosen urinsyregikt.
Enten er det en feildiagnose ute å går eller så ligger ikke hele hemligheten i kostholdet legene fremmer.. etter min mening da