Opprinnelig lagt inn av Moogie, her. Senka: å lage sjokolade selv er jo bare å sette fantasien løs Her er f.eks. mange gode opspkrifter, du bruker bare søtning etter din smak. Ellers har Mat for sjelen noen oppskrifter (her er det både bakst og konfekt, bare finne sine favoriter). Enkel grunnlag er jo bare å smelte kokosolje og blande i kakao eller kakaomassen etter smak. Ev. 100 gr 86% sjokolade (eller 70% om det ikke trenger å være så striks på karbene) og 100 gr kokosoljen. Så kan man eksperimentere med smak: litt tørmelkpulver oppi, tørkede bær oppi, nøtter eller nøttesmør. Alle nøter og mandler kan kjøres i en blender til det blir smør også tilsetter man ønsket søtning og kakao og jeg bruker å ha litt kokosolje her også så lager man små kuler eller fyller massen i konfektformene. Vips! nydelige konfekt Konfektformene kjøper man kjempe billig på ebay Min anbefaling er at når du bruker sukrin som søtning, bruk sukrin melis, så slipper man kornet konsinstens. Og bland noen dropper stevia oppi eller annet flytende søtningsmiddel for å slippe isende smak. Egentlig veldig lite søt som trenges når man har godt med ulike oljer/smør.
Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.
Senka: å lage sjokolade selv er jo bare å sette fantasien løs Her er f.eks. mange gode opspkrifter, du bruker bare søtning etter din smak. Ellers har Mat for sjelen noen oppskrifter (her er det både bakst og konfekt, bare finne sine favoriter). Enkel grunnlag er jo bare å smelte kokosolje og blande i kakao eller kakaomassen etter smak. Ev. 100 gr 86% sjokolade (eller 70% om det ikke trenger å være så striks på karbene) og 100 gr kokosoljen. Så kan man eksperimentere med smak: litt tørmelkpulver oppi, tørkede bær oppi, nøtter eller nøttesmør. Alle nøter og mandler kan kjøres i en blender til det blir smør også tilsetter man ønsket søtning og kakao og jeg bruker å ha litt kokosolje her også så lager man små kuler eller fyller massen i konfektformene. Vips! nydelige konfekt Konfektformene kjøper man kjempe billig på ebay Min anbefaling er at når du bruker sukrin som søtning, bruk sukrin melis, så slipper man kornet konsinstens. Og bland noen dropper stevia oppi eller annet flytende søtningsmiddel for å slippe isende smak. Egentlig veldig lite søt som trenges når man har godt med ulike oljer/smør.
Tusen takk for så flott forklaring Jeg vet at du lager masse foskjellige, men jeg jeg er veldig forsiktig med søte ting pga. kalori Tusen takk