Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-13, 11:03   #1
Speedy
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2005
Speedy er på en erverdig vei

Hjelp til å kutte ned på melkeprodukter

Hei.

Etter en lang stund med stillstand, har jeg innsett at jeg kanskje skal gjøre et forsøk på å kutte ned på melkeproduktene i kosten min. Jeg har fått tilbakemeldinger tidligere på at inntaket kanskje var litt høyt, og etter å ha ligget på kaloriunderskudd en god stund, uten at noe skjer vektmessig, tenker jeg å gi det et forsøk.

Jeg er veldig mye på farten, og er derfor avhenging av å kunne finne og/eller spise mellommåltider "i farta". Jeg tar også ofte med meg mat hjemmefra, men ser nå at veldig mye av det jeg har spist før, faktisk må byttes ut. Jeg trener også relativt mye (4-6 ganger i uken), om det "skulle ha noe å si".

Her kommer noen eksempler på melkeprodukter jeg har pleid å spise, som regel i kombinasjon med noe annet:

Frokost: Tyrkisk yoghurt med lavkarbo bringebærsyltetøy
Lunch: Brie (som et tillegg til salat og f.eks egg, kylling, fisk o.l.)
Mellommåltid: Babybel ost og skyr
Kvelds: Cottage cheese

Som dere ser er det mye ost og yoghurt. Det jeg syns er vanskelig er å finne gode erstatninger som er lett å spise på farten. Samtidig føler jeg at ting som ost og yoghurt gir en god metthetsfølelse, sammenliknet med f.eks grønnsaker.

Det hadde vært supert med litt tilbakemeldinger på dette, da jeg syns det er vanskelig å finne alternativer selv. Satser på at andre her har hatt samme problem og kanskje har noen gode tips å komme med.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat