Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-13, 13:07   #2096
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva om du tar opp igjen masker langs hele knappestolpen og strikker en tilsvarende som du bretter bakover og syr fast på innsiden? Har erfart at dobbel knappestolpe blir mye fastere enn en som ikke er det.

Det var en veldig god idé! Litt engstelig for at det blir veldig tjukt om jeg skulle gjort det på både knappe- og knappehullstolpe (blir jo fire lag med vrangbord over hverandre), men definitivt et tips jeg tar med meg videre til jakker strikket i tynnere garn

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Utrolig fin jakke Camomilla!

Takk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du kan kanskje hekle fastmasker nedover for å stramme opp knappestolpen om du ikke vil legge dobbelt?

Ja, kanskje det? Tror du det vil stramme opp litt? Jeg er i utgangspunktet kjempefornøyd med farge, mønster, fasong og slikt på jakka, så dette er det eneste jeg har å plukke på.

Kjemper litt med lysten til å stryke på vlieselin, men det kommer til å se kjempestygt ut når jakken er åpen - ikke vet jeg hvordan vlieselin oppfører seg på strikk heller Kanskje den bare (for)blir sjarmerende med "feilene" sine. Uansett MÅ jeg forsterke knapphullene, for disse vider seg alt for mye ut!

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat