Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-13, 15:43   #4
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ikke en slankekur

Vi er vel ganske mange her etterhvert som har flere år med lavkarbolivsstil på baken. Men det er vel naturlig at man trenger å gjøre seg noen erfaringer over tid før man begynner å se på en haug endrede vaner og mønstre som noe permanent og varig, vel?

Jeg tror ikke at jeg i det hele tatt tok stilling til "kur eller liv" da jeg først begynte å legge om kostholdet - i første rekke ville jeg bare angripe et konkret problem (vekt), som både 1) gjorde meg bevisst andre positive effekter (og tydeliggjorde negative effekter av korn/sukker) og 2) lærte meg at det ikke var vanskelig eller kjedelig å følge lavkarboprinsipper i hverdagen. Men det var jo ikke sånn fra første sekund. Synes ikke det er rimelig å forlange at noen som har prøvd ut lavkarbo i fjorten dager skal ha tilegnet seg nok erfaring til å erklære livslang dedikasjon, heh.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat