Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-13, 13:25   #21310
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kosthold er innmari personlig, og det er nok også en del 'skam' i det å ikke skulle føle at man kontrollerer noe så hverdagslig som mat. "Alle" lager jo hele tiden unnskyldninger for å spise noe som liksom ikke er programfestet; man må jo få lov til å unne seg litt, jeg var egentlig mett men ... et stykke til kan vel ikke skade, det er jo tross alt lørdag. Og så videre og så videre. Jeg tror folk går rett i forsvarsposisjon fordi de kanskje føler din mestring er et angrep på deres egne valg og svakheter. Jeg sier IKKE at det er greit, det er ikke gode premisser for en meningsfull og kunnskapsbasert diskusjon, og det å ta andres valg som kritikk av sine egne styrer jo bare det hele til noe følelsesbasert i stedet, og kan man ikke ta ansvar for sine egne følelser i diskusjon, kan man like godt la være.
Jeg har mer eller mindre sluttet å ta sånne diskusjoner, og gjør jeg det så gjør jeg det helt klart at jeg snakker ut fra egne valg og erfaringer, og hva andre gjør bryr jeg meg katten om.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥