Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-06, 21:47   #27
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett??

Opprinnelig lagt inn av mofe

Dette var interessant! Men man er fremdeles i ketose, og forbrenner fett?

Nille - du har jo i mange år vært i ketose, om jeg husker riktig? Om du har testet med ketosticks, etter en viss periode?

Hei
Jeg kan ikke svare for vanlige ketostix, men ketolysestix klarer å påvise ketoner i urinen selv etter måneder på ketolysekuren. Som sagt mange ganger er fargen på stixen ikke viktig, så lenge det er utslag. At man kan være i ketose uten utslag på ketolysestix forekommer også, men det er ikke det vanlige.
Adaptasjon vil medføre at det utskilles færre ketoner i urin og i pusten, kroppen unngår dermed å miste brennstoff på denne måte. Adaptasjonen vil også kunne sette en stopper for vekttapet etter måneder på ketolysekuren. En vanlig feil er da at mange uten ernæringsfysiologisk kunnskap prøver å spise mer magert i håp om å gå ned i vekt, mens man heller burde øke fettinntaket. Dette er fremhevet i den reviderte utgave av slank med ketolysekuren som utkommer ultimo februar.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat