Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-13, 11:20   #6
Gnom
Nytt Medlem

Gnom sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Gnom er på en erverdig vei

Sv: Å gå ned i vekt, uten å være i ketose

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvorfor vil du presse kroppen din ned i noe som nesten er undervekt? Du har en helt fin vekt og husk at vi kvinner skal ha litt hofter og former! Vi skal ikke se ut som 12 år gamle gutter.

Hvorvidt man ser ut som en "12 år gammel gutt" (ikke spesielt hyggelig å kalle slanke folk for dette, forøvrig... det må vel gå an å hylle én kroppstype uten å snakke dritt om en annen?) avhenger nok mer av bredde på hoftene og andre medfødte egenskaper.

Hvorfor jeg vil ned i vekt spiller forøvrig ingen rolle. Å si at man er sykelig og farlig undervektig når man veier 50 kg og er 160 cm høy virker litt hysterisk. Det ligger fremdeles innenfor normalvektig BMI.. Fullt mulig å være frisk som en fisk, og være slank, samtidig.

Det er sunn vektnedgang som er målet mitt, og det var ikke hvorvidt dette er "tillatt" eller ei, jeg forventet å diskutere på dette forumet.

Er lei av å få fortalt hvordan min kropp som kvinne "skal se ut".

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Folk verden over går ned uten å være i ketose.

Ja, åpenbart, men det er ikke det som er spørsmålet.

Spørsmålet er om de fordelene man oppnår ved lavkarbo (at det blir lettere for kroppen å ta av fettlagrene fremfor å gå på muskelmasse f.eks, mindre sultfølelse, osv) kan oppnås uten at man ligger så lavt på karbohydratene at man produserer såpass med ketoner at man får denne ånden.

Jeg trener litt styrke, og ønsker å bevare (eller enda bedre; bygge) musklene, samtidig som jeg går ned i vekt. I tillegg synes jeg det høres ut som lavkarbo har en rekke helsemessige fordeler. Det er altså derfor jeg vurderer lavkarbo, og ikke "lavkalori"/lavfett, som vel er det jeg kan sies å holde på med nå.

Gnom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nysgjerrig på paleo Svar med sitat