Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-13, 14:44   #7
Wowo
Medlem

Wowo sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Gravid 2014, her.

Takk for svar, dere to! Har nå snart gått to dager, og fy søren dette er ikke lett...jeg er så sliten, trøtt, svimmel, sulten.. Men det er vel normalt så skal prøve å stå i det. Det er rart det der, når man blir så sliten i kroppen så får jeg med en gang tanker om å gi opp/utsette.. føler at hodet motarbeider meg. Men det er vel også naturlig.

Har fått beskjed fra ernæringsfysiologen om at tre av måltidene bør være salte, men synes det er vanskelig for de smaker jo så grusomt! hittil har jeg prøvd risotto, "potetmos", omelett med ost/gressløk og kyllingsuppe. Hjelpe meg så forferdelig. Likte godt nøttene og så likte jeg alt av det søte jeg har prøvd, så det er ok, men usikker hva jeg skal gjøre til de salte måltidene fremover. Skal lese masse i forumet så kanskje jeg får noen tips.
Et lyspunkt er at jeg kjøpte urinstix i dag og jeg er allerede i ketose. Utrolig fort det gikk!
Jeg lurte på en ting, er det sånn at dere har like mye energi som før etter de første dagene var over, eller har dere fremdeles litt mindre energi enn tidligere?

Håper vi kan holde kontakten. Igjen, tusen takk for svar. Ha en riktig god helg!

Hei!
Jeg må bare innrømme at jeg sliter med å ha lite energi. Jeg blir fort sliten og enkelte dager føler jeg meg rett og slett "tappet". Jeg har nok antagelig ikke vært i ketose i det hele tatt (har vært sulten hele tiden og ikke merket noe til dårlig ånde, dessverre heller ikke hatt mer energi ). Men jeg har tenkt på dietten som et realt stykke arbeid. Å miste i gjennomsnitt mer enn en kilo fett i uka merker man vel, har jeg tenkt.

Når det gjelder salte måltider så er rundstykkene ok synes jeg. Jeg smører de med litt pesto og hakker tomater og rødløk som jeg blander med salt og pepper og legger på rundstykkene. Jeg synes det er godt. Ellers ovnsbaker jeg lovlige grønnsaker med litt olje og masse salt. Det kan også spises før et søtt måltid og det metter godt. Andre ganger lager jeg salat som jeg også spiser med olivenolje og mye salt.

Paprikasnacksen er også god!

Men jeg skal gjerne innrømme at det blir en del kjeksmåltider på meg. De er virkelig gode. Men jeg prøver å begrense meg litt . Litt dumt å få en ny uvane å måtte spise kjeks hver dag....

Men, ikke gi opp!!!!! Det er det viktigste. Bit tennene sammen og ta en dag av gangen. Jeg heier på deg!

Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat