Tråd: - 44 kilo?
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-13, 07:41   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: - 44 kilo?

1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?

Mindre søtsug, kontroll på mat og spiseforstyrrelser. Lavkarbo er mitt vanlige kosthold og selvsagt ikke noe jeg skal slutte med når vekta har stabilisert seg på et sunt nivå.

2. Hva veide du og hva veier du nå?

Jeg startet på en bmi på 53/ 137kg. Jeg veier nå 97kg, fortsatt 40kg igjen.

3. Har du erfaring med ketose?

Jeg spiser kun ketogent, funker best i henhold til slik jeg foretrekker å spise og jeg har mest kontroll på maten.

4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?

Jeg temper og sjekker slim. Jeg bruker det som prevensjon, da hormonprevensjon bare tukler med meg.. Jeg bruker fertility friend app( obs, ikke beregnet til prevensjon, så en må passe på dagene selv og planlegge riktig).

5. Trener du? Hva og hvor ofte?

Nei, jeg har ME og har akkurat gått på en smell og blitt dårligere enn på lenge pga jeg var optimist og kjørte på med en aktiv sommer og turgåing hver dag.

6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?

Det er vanskelig å si, noen går ned 50kg på et år, andre bruker 3-4 år.
Jeg startet på nytt igjen i septempber 2011 og har gått ned 40kg hittil.

7.Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!

- Finn deg en retning å følge, les deg godt opp( altså via bøker, via nettet får du ikke alltid akkurat den infoen du trengte), om du liker ketogent eller ikke vet ikke jeg.
Les nybegynnertråden her inne ( til alle nybegynnere, heter den).

Kunnskap er makt, jo mere kunnskap, jo større sjans for å lykkes. Andre tips er at om du blir opphengt i vekta, så kast den dit pepperen gror, å veie seg ofte får en ikke fortere ned i vekt, heller motsatt pga stress.

Min filosofi er å spise riktig, når jeg spiser riktig så vil vekta en gang stabilisere seg. Jeg har ingen hast, for jeg har funnet en metode som funker, et kosthold jeg skal ha resten av livet. Det har tatt meg mange år å komme til ro med at jeg ikke kan spise pasta feks( men jeg tåler ikke gluten), men nå er det helt OK.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat