Sv: - 44 kilo?
1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
Bedre og mer stabilt humør. Og selvfølgelig blir alt "lettere".
2. Hva veide du og hva veier du nå?
Veide 112 kg da jeg startet for 2 år siden. Veier nå 80 kg.
3. Har du erfaring med ketose?
Ja. Fungerte bra i en periode for meg, men det ble for ensformig kost for meg, jeg trenger mer å variere med, så får det heller ta litt lengre tid. Jeg trener også mye og kroppen min trenger mer karbohydrater.
4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?
Har ikke peiling. Men før hadde jeg veldig uregelmessig mens (alt fra 3 uker til 3 mnd mellom hver gang), nå etter at jeg har gått ned i vekt har jeg endelig fått en regelmessig syklus.
5. Trener du? Hva og hvor ofte?
Ja, trener stort sett hver dag. Det er helt nødvendig for at jeg skal klare å holde den nye livsstilen min. Trener tung styrketrening 3-4 ganger i uka og løping, evt spinning, 2-3 ganger i uka.
6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?
Det fins jo de som går ned så mye på 8 mnd. Så alt går. Men jeg vil anbefale deg å bruke lengre tid, eller iallfall ikke stresse. Husk at du skal legge om livsstilen din, ikke bare slanke deg i en fei.
Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!
Finn ut av hva du kan leve med av nye matvaner, ikke bare følg blindt det som fungerer for andre. Lær deg å PLANLEGGE måltidene, da er det lettere å holde på gode vaner. Trening har vært alfa og omega for meg (jeg startet bare med styrketrening et par dager i uka + gåturer med hunden, og har bygd meg sakte opp). Klart man kan gå ned uten å trene, men målet er vel ikke bare å gå ned i vekt - målet bør være en sunn og frisk livsstil, og da er bevegelse en naturlig del av det.
Skal gifte meg i 2015 og vil gjerne være frisk og fin til denne dagen <3
Det klarer du fint hvis du går inn for det Og husk at om du ikke er helt nede i det målet du ønsker til da, så går ikke verden i grus for det. Ting skjer, vi går alle på en liten "sprekk" innimellom, men lær deg til å gjøre sprekkene kontrollerte og fortsett videre der du slapp. Lykke, lykke til!! 
|