Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-13, 23:31   #21403
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har roscsea og det kan blusse opp om jeg bruker Rozex mot eksem/psoriasis.
Det skal ikke være lett!

Takk for svar KITT. Er Roscsea det samme som perioval dermatitt? Ser at de brukes litt om hverandra... Bruker du Rozex da, eller er det best uten? Nå popper det frem vannaktige små blemmer som klør, og hele haken min er rød og hevet. Ubehaglig og jeg ser ut som en kjøttdeig!

Jeg har ikke slitt mye med huden i livet, så jeg skal ikke klage, men har fått små utslett på haken i mange år nå. Jeg har trodd at det har vært paprika/tomat/sitrus allergi, og jeg har smurt meg med Dermovat (sterk kortison jeg fikk for psoriasis tidligere) og den har holdt utslettet i sjakk, men aldri fjernet det. Jeg har nå kuttet ut med dermovat, holdt opp et døgn, gikk så til lege, fikk Rozex, og det blusset opp som ALDRI før. Fristet til å smøre på med Dermovat igjen, men vet at kortison ikke er bra for ansiktet. Noen tips Kitt?