Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-13, 10:37   #21404
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for svar KITT. Er Roscsea det samme som perioval dermatitt? Ser at de brukes litt om hverandra... Bruker du Rozex da, eller er det best uten? Nå popper det frem vannaktige små blemmer som klør, og hele haken min er rød og hevet. Ubehaglig og jeg ser ut som en kjøttdeig!

Jeg har ikke slitt mye med huden i livet, så jeg skal ikke klage, men har fått små utslett på haken i mange år nå. Jeg har trodd at det har vært paprika/tomat/sitrus allergi, og jeg har smurt meg med Dermovat (sterk kortison jeg fikk for psoriasis tidligere) og den har holdt utslettet i sjakk, men aldri fjernet det. Jeg har nå kuttet ut med dermovat, holdt opp et døgn, gikk så til lege, fikk Rozex, og det blusset opp som ALDRI før. Fristet til å smøre på med Dermovat igjen, men vet at kortison ikke er bra for ansiktet. Noen tips Kitt?

Er nok muligens ikke Rozex som er ansvarlig for utbruddet, men at du har brukt Dermovat før. Den må ALDRI brukes i ansiket!
Jeg hadde et ille utbrudd og legen var sikker på at jeg hadde brukt/sølt Dermovaten jeg skal bruke i hodebunnen på ansiktet! Men det hadde jeg altså ikke, det var stress som hadde utløst det den gangen.

Ring hudlegen og spør om du kan få resept på Tetracykliner. Det er en langvarig (minimum 3 månedere) kur som tar knekken på dermatitt.
Jeg har en runde eller 2 med Tetracykliner hvert 4./5. år ca for å slå ned dermatitt. Får det både rundt munnen og øynene, nemlig.

Jeg bruker nå Elidel og det holder det meste i sjakk, faktisk.