Tråd: - 44 kilo?
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-13, 19:58   #14
CherryBerry
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2013
CherryBerry er på en erverdig vei

Sv: - 44 kilo?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Spørsmål 1: Hvor stor er en fisk? Umulig å svare på, dette er jo veldig individuelt. Du oppgir også nå først at du har PCOS, noe som helt klart kan ha stor betydning for din helse og ikke minst din vektnedgang. Ta uansett utgangspunkt i deg selv over noen måneder og se da hva du faktisk går ned. Jeg har nevnt det før, forhold deg til fakta ift DIN situasjon og gjør nødvendige vurderinger på mål/delmål ut fra den.

Spørsmål 2: Igjen er dette individuelt. Ikke normalt for èn, kan være normalt for en annen.Min erfaring er at ketose ikke påvirker syklusen nevneverdig. Ketoacidose og sulting derimot kan påvirke syklus og den kan etterhvert utebli, men det er en helt annen tilstand som ikke har noe med ketose å gjøre.

Spørsmål 3: Hva er "alle lavkarbobøker" kontra Ketoseboken? Hva ønsker du anbefaling på? Èn spesifikk bok om lavkarbo blant "alle" bøkene du har som vi ikke vet hvilke er som i tillegg retter seg mot Ketoseboken?

Foreslår at du bare leser deg opp mer og skriver heller dine tanker om hvordan du tror og mener du kan gjøre ting for å slanke deg basert på faglitteraturen du har, så er det enklere å hjelpe deg også. Gjerne med konkrete problemstillinger på prinsipielle grunnlag fra de spesifikke bøkene du lurer på og kanskje ønsker teste ut selv.

Du er fremdeles i startfasen og har god fremgang, så tror ikke du skal bekymre deg så veldig fordi så lenge du føler deg frisk, rask og merker bedring fra dag til dag, uke til uke og måned til måned, så gjør du jo noe riktig ikke sant?

Det finnes ikke nødvendigvis noe fasitsvar, mer enn prinsipielle retninger som i beste fall er høyst veiledende. For de som i tillegg har PCOS, trenger ikke dette være riktig heller.

Rettelse: har kanskje PCOS ( ligger midt mellom å ha det, eller ikke) :-)
Beklager

CherryBerry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketose Svar med sitat