Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-13, 15:50   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

1: Lurer rett og slett på hvordan du ble tykk
2: når var dette?
Var alltid kraftig, men ikke tykk. Ikke før jeg begynte på p-piller. Bang. 20kg på litt over et år... Jeg var da 17 år. Da jeg var 18-19 flyttet jeg på folkehøgskole med dårlig mat og sluttet med p-pillene og gikk vekta ned.
Noen av dem snek seg på igjen da jeg startet på Høgskole og det ble lite tid til trening og matløsnignene ble "kjappe".
I seinere tid har vekta gått ned og opp. Jeg har problemer med stoffskifte og fant i den sammenheng ut av melintoleranse og lett laktoseintoleranse, men på medisin som er rett for meg, 100% melfritt og forsiktig med melkevarene, så ser det ut som at jeg iallfall holder vekta. For meg virker det som at den mest er forbundet med en utilfreds kropp mindre enn det jeg putter i meg. Jeg kan overspise på sjokolade, men ikke så ofte at jeg tror det er der årsaken ligger ... Brød og gjærbakst, derimot. Hjelper ikke at det er grovt når kroppen ikke tåler det.
3: Har du opplevd noe ubehagelig i forhold til størrelsen din?
Nei, ikke fra andre (bortsett fra litt småerting på barneskolen som aldri "bet på" meg)bortsett fra at jeg ikke trives med meg selv. Jeg har dog aldri vært over "overvektig" annet enn da jeg gikk på de €#"€&€%&#"!% p-pillene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat