Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-13, 16:15   #13
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Når og hvordan ble du tykk?

Jeg har alltid vært tynn som en muskuløs strek inntil jeg fikk to barn med 2 års mellomrom. Med begge barna fikk jeg svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Gikk opp 40 kilo på hver, men klarte gå ned igjen. Fikk beskjed hos legen på sykehuset at diabetes lå latent hos meg siden jeg fikk svangerskapsdiabetes begge gangene.

Rett etter begge fødslene gikk jeg kjapt ned til normalvekt. Men grunnet "tunge" greier med eksen begynte vekta å øke. På ti år gikk jeg opp til den vekta jeg hadde som maksvekt som gravid.

Kort fortalt fikk jeg diagnosen post traumatisk stressyndrom grunnet eksen og ble satt på medisin som har "slått av fight og flight-knappen". Det har hittil ført til 17 kg nedgang siden i vår, uten at jeg har endret på noe.

Jeg ble mobbet fordi jeg var "rektorunge".... Jeg var som sagt slank og sprek på den tiden.