Sv: Begynte idag, 129 kg
Opp på vekta igjen: 123,6 kg! Ned 5,4 kg på ni dager, og med en "sprekk" på fest. Trodde ikke mine egne øyne og måtte få normalvektige sambo opp på vekta for å se om noe var feil med vekta.
Føler meg veldig energisk og bra. Har hatt mer kviser enn normalt, men disse er nå tørket inn. Har hørt at lavkarbo skal redusere "hjernekapasiteten", men ikke merket noe til det ennå. Kommer kanskje nå som karbohydratlagrene er vekk?
Tre ting: 1) Stemmer det at man kan trekke fibre fra karbohydratene, i nøtter feks?, 2) Hva er de viktigste grønnsakene å spise? 3) Hvor mye kan man realistiske satse på å gå ned i uken. Delmålet mitt var jo 12 kg før jul, dvs. 117 kg, på 123,6 virker jo det ganske så oppnåelig, men jeg antar at mye av nedgangen til nå er at kroppen har "brukt" opp karbohydratlager og vann, og at det kanskje er først nå at fettforbrenningen kommer?
Da tenker jeg at hvis fettforbrenningen kommer, så bør jeg kanskje gå lengre turer med bikkja? Brenn-rett-på-fettet-turer!
Takk ellers for gode råd og innspill. For en bælfeit, kompleksfylt stakkar er det ikke så mange man vil snakke med dette om. Overvekt er jo blitt noe skammelig for meg: beviset på at man ikke har kontroll, som en lege sa til meg engang.
|