Sv: Når og hvordan ble du tykk?
Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.
Hei å hå og takk for svar 
Jeg er skikkelig uvenner med både gjær og gluten, så jeg spiser ikke vanlig brød. Jeg spiser istedet en egenkomponert variant av en brødoppskrift uten gjær som en venninne postet i et annet forum. Den var hentet herfra, men jeg husker jo ikke nå hvem og hvor. Det er laget av egg, CC, vann, olje (tenkte å erstatte oljen med smeltet, usaltet smør), havrekli, soyaflak (de kommer jeg til å kutte ut rett og slett pga smaken), linfrø og sukkerroefiber. Brødet er kjempegodt, og sååååå enkelt å lage Jeg tilsetter andre frø ettersom hva jeg har lyst på.
Ellers spiser jeg både ris og pasta, men i små mengder. Pasta spiser jeg glutenfri så sant det er mulig. Jeg har også begynt å bruke uraffinert havsalt (dritbillig! Kjøper det til 30 kr kiloen på helsekost) og klarnet, usaltet smør istedetfor olje til matlaging. Når det gjelder frøene i brødet mitt, legger jeg dem i bløt natten over i vann tilsatt litt eplecidereddik (ca to korker pr liter vann. Fremdeles på eksperimentstadiet) for å få ut oljene av frøene. Jeg ble tipset om å gjøre dette av en venninne som går på kosthold rettet mot østrogendominans, noe jeg mistenker at jeg har. Ellers må jeg støvsuge forumer og blogger for å finne gode lavkarbooppskrifter til middag og kvelds. Tenkte å kjøre på med kesamlapper til kvelds ihvertfall. 
Og forresten: Jeg har hund, så jeg MÅ ut hver dag. Jeg må også få lillegutten i bhg hver morgen, og går til bussen for å komme meg til skolen, så ut kommer jeg heldigvis 
Supert! Da har du et veldig godt utgangspunkt. 
Og jeg skulle selvfølgelig skiver at kokosolje taes opp fortere i kroppen enn en del annet fett, altså at du har energien lettere og raskere tilgjengelig. Fett er jo som kjent en treg og langvarig energikilde, der sukker/karbohydrater er en rask og kortvarig en. 
Ellers må jeg innrømme at jeg i eksamens- og oppgavestress drar på med hjemmelaget lavkarbo-godteri/kaker og sånn. Selv om det ikke gir noe sukkerrush, så stimulerer det så visst belønningssenteret mitt. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|