Sv: Når og hvordan ble du tykk?
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Fordi du flere ganger i innlegget nevnte at du bruker usaltet smør. 
Aaahh hehe. Tok ikke den jeg. Ja det gjør jeg. Saltet smør er jo saltet med raffinert salt, og jeg bruker ikke vanlig bordsalt om det er til å unngå.
Raffinert salt har jo mistet alt av næringsverdi og er tilsatt alt mulig rart som ikke er godt for kroppen. Det er derfor man hele tiden hører at man må være forsiktig med salt. Uraffinert salt, derimot, er faktisk veldig bra for kroppen. Ja, det binder væske det også slik som alt av salt gjør, men bare til kroppen venner seg til å få det. Etterhvert vil vannmengden i vevet avta og gå tilbake til normalen igjen.
Alt dette har jeg fra en venninne altså. Jeg stoler på henne og hennes erfaringer og kunnskap, og jeg merker jo også at kroppen min har det bedre med et lavkarbokosthold som blander inn østrogendempende elementer. Det er jo så likt at det er ikke noe problem for meg å følge sånn sett. Det er viljestyrken til å motstå sjokoladen som er mitt aller aller største problem ved siden av det faktum at jeg ikke fikser å drikke vann. Det er min største sorg, for jeg taper så innmari mye på å drikke saft. Men jeg klarer ikke smaken av vann. Sånn har jeg vært hele livet. Ingen tror meg når jeg sier at det smakker metallisk og vondt, men sånn er det faktisk.
|