Sv: - 44 kilo?
Har noen spørsmål jeg håper dere har tid til :
1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
Hele livet mitt ble forandret, rett og slett 
2. Hva veide du og hva veier du nå?
Da jeg startet med lavkarbo, veide jeg 125kg+ og hadde en BMI på 44+ tror jeg. Minstevekten nådde jeg i sommer, som var på 82 kg, og var for første gang siden barneskolen "bare overvektig" og ikke i klassen "fedme" i følge BMIen. Nå er jeg gravid med tvillinger og har lagt på meg noen kg igjen, men det er jo helt naturlig. 
3. Har du erfaring med ketose?
Ja, jeg har mye erfaring med ketose, da jeg i perioder har spist som Skaldeman. Jeg syntes at det er mye enklere å spise slik at jeg er i ketose, i forhold til hvordan jeg spiser nå hvertfall! (Generell lavkarbo med så og så mye karbohydrater på grunn av graviditeten) 
Noen trives med ketose, andre ikke, og vi er alle forskjellige. Det finnes mange veier innenfor lavkarbo, og det er bare du som kan finne det kostholdet du trivest best med. De fleste prøver og feiler litt i begynnelsen, men finner fort ut hva de liker og hva de ikke liker.
"4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?"
Det har jeg aldri prøvd på, så det har nok andre bedre svar på enn meg.
"5. Trener du? Hva og hvor ofte?"
Jeg har hatt litt problemer med å trene, da jeg har kronisk betennelse i foten og ikke kan trene hva som helst. Nå har jeg også fått bekkenløsning, og må nøye meg me små gåturer med hundene mine. Men tideligere har jeg hatt gode erfaringer med styrketrening og sykling, kombinert med lavkarbo (så det er å anbefale).
"6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?"
Det er det ingen fasitsvar på. Noen går raskt ned, mens andre bruker lang tid. Noen raser ned i begyndelsen, mens andre ikke går ned et gram før fettforbrenningen har kommet i gang. En sprekk nå og da vil forsinke vektnedgangen noe muligens. Innimellom trenger kroppen også en pause fra vektnedgangen, og den tar seg gjerne "en pause", rett og slett (platå). Jeg selv brukte 2,5-3 år på å gå ned 43 kg. Andre bruker både lengre og kortere tid på å gå ned både mer og mindre kilo enn meg. Så dette er veldig individuelt. 
"Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!"
Jeg ser på ketose som en del av lavkarbo, så om du skal spise "streng" lavkarbo eller "generell" lavkarbo er vel heller spørsmålet. Noe som også er vanskelig å svare på. Det er jo bare du som kan bestemme hvordan du vil spise. Noen trives med et strengt regime, mens andre trenger litt løsere tøyler. Jeg selv syntes det er herlig å spise "strengt" i perioder(for det er så enkelt/ensformig/og for noen kjedelig), hvor jeg vil ha vektnedgang. Etter to uker med vektnedgang, spiser jeg generell lavkarbo til jeg vil gå enda mer ned i vekt(for eksepel til samboeren min reiser på jobb igjen i to uker).
Om du har mulighet til og trene, er det ingenting som er bedre enn det! Fysisk aktivitet gir deg både overskudd, får opp humøret og er bra for helsen! Men det er viktig å huske på at på lavkarbo, har man en annen forbrenning. Det er gjerne tyngre å trene i begynnelsen, i forhold til det man er vant til. Men ikke gi opp! Det kommer seg etter hvert! 
Jeg vil hvertfall anbefale deg å ikke sette deg urelistiske mål. Sett deg flere delmål under veis og ta livsstilendringen og dens følger som en belønning. Gi også deg selv små "gevinster" for å oppnå målene dine. Da jeg startet, lagde jeg for eksempel en plakat hvor det stod:
Startvekt 125 kilo
Delmål 1: 120 kilo - Belønning:
Delmål 2: 115 kilo - Belønning:
Delmål 3: 110 kilo - Belønning:
Delmål 4: 105 kilo - Belønning:
Stort mål:100 kilo - Stor Belønning:
Og så videre!
Belønningene kunne være alt ifra sexy undertøy, nytt smink, konsertbiletter og sydenturer. Alt etter hva du ønsker deg og syntes er verdt å slanke deg for. Selv om de største belønningene ikke er materialistiske da, må jeg få lov til å tilføye 
"Skal gifte meg i 2015 og vil gjerne være frisk og fin til denne dagen <3"
Det viktigste er at du har tatt tak i problemet, og er på god veg til å bli frisk og fin allerede! Jeg er sikker på at du kommer til å se fantastisk ut på bryllupsdagen din, uansett hvor mye du har tatt av!