Sv: Kalorier
Det der funka for meg den første tiden i 2009, gikk ned 1kg i uka i 2mndr ved å spise rundt 3000kalorier. Etter det går jeg ikke ned om jeg ikke ligger på under 2000kalorier, uansett hva pokker jeg gjør.
Det er temmelig fortvilende, jeg har fortsatt 40kg overvekt og er fortsatt så overvektig at det hemmer meg, men jeg går ikke ned om jeg ikke presser ned på inntak og går sulten. Jeg er av de få som er sulten hele tiden, jeg kan trykke i meg 2dl fløte og være sulten.
MEN( ja stort men), jeg har ME, jeg har en kropp som hele tiden er i stresstilstand, den trenger tid rett og slett og kan stå stille i månedsvis.
Jeg har prøvd å spise litt mere kalorier nå, og gått opp et par kilo( vet enda ikke om dette er vann, men vekta har gått oppover de siste 6uker).
Men for de fleste funker det slik at lavkarbo metter så godt at en ikke trenger å telle kalorier, fordi det for de fleste faktisk naturlig ender med få kalorier. Derfor funker det å si at man trenger ikke å telle kalorier, fordi de fleste blir fort mette. Det er bare noen få av oss som sliter med at vi er sultne uansett.
|