Sv: 7 uker på lavkarbo, kun ett kilo ned. Skuffet og matlei
Du har fått mange gode råd, men var jeg deg ville jeg først gått til en lege og tatt endel prøver for å sjekke at du ikke har noe av det som Sonim lister opp. Veldig mange overvektige sliter med insulinresistens, det vil si at kroppen lagrer det meste av energi som fett. Jeg hadde faktisk samme problemet som deg i begynnelsen. La om til lavkarbo og opplevde null nedgang, tvert i mot. Så oppsøkte jeg en lege hos Fedon Linbergs klinikk (finnes flere rundt om i landet) og tok en rekke blodprøver og fikk påvist noe som heter PCOS og sterkt insulinresistens. Derfor trengte jeg en type medisin som heter Metformin som hjelper insulinet til å virke.
Det hjalp meg, og jeg gikk jevnt ned til ønsket vekt. ikke fort, ca 0.5 kg - i måneden! Men det beste er at mine blodprøver nå er helt perfekte, og når jeg spiser slik er jeg ikke inslulinresistent mer.
Jeg kjenner igjen den fortvilede følelsen av å kjenne på en kropp som virkelig ikke vil, som niholder på fettet. Så for meg var det dette som skulle til for å få det til.
|