Når vekta ikke rikker seg på flere måneder tross strikt kost?
Nå er det jeg som spør , jeg som liksom skal kunne dette
Men vekta står bom stille, har gjort det i flere måneder. Jeg har spist ketogent, strik ikke noe fjas.
Noen viktige punkt:
-Jeg har ME og gikk på en voldsom smell for noen uker siden. Jeg har strukket meg langt over mine energigrenser og er helt utkjørt. så jeg KAN IKKE TRENE. Faktisk bør jeg ikke gjør noe som helst, jeg er en hårsbredd fra å bli skikkelig dårlig igjen. Så kroppen er i skikkelig stressmodus hele tiden.
- Jeg spiser strikt ketogent.
-Har prøvd flere eller mindre kalorier, like forbaska sulten uansett hvor mye eller lite jeg spiser, uansett hvor lite karber jeg spiser. Det med sulten er det verste, det hjelper ikke å spise mere fett, jeg kan spise 90%fett og 2-3000kalorier og være sulten hele tiden.
- Jeg er enda 40kg overvektig, (se BMI i ticker, kunne gått ned 50kg til og enda vært normalvektig). De 40kg jeg har gått ned har tatt meg 2 år med strikt kost og hardt slit for å bli kvitt.
Nå begynner jeg som vanligvis tar ting lazy å bli frustert, jeg går ikke ned om jeg pise mye kalorier, og ikke på lite( 500-700under mitt beregnede behov).
Pål Jåbekk tjatrer om at kalorene ikke går ned, men akkurat nå må jeg velge å ikke gå ned i vekt, eller gå konstant sulten( noe jeg ikke takler når jeg er så sliten at jeg faktisk går rundt og skjelver ).
Ingen av de rådene jeg gir andre funker for meg selv noe mere. Det er møkkafortvilende, jeg er såpass overvektig at det forsatt er en stor byrde enda. Og jeg har definitivt ikke 40kg løshud etter å gått ned 40kg, så kiloene er der.
Jeg ER fornøyd med å ha gått ned ca 13-14kg siden nyttår, men på de kiloene har jeg spist så lite at den vanlige kalorieteorien tilsier at jeg burde ha gått ned 25-30kg. Jeg har sprukket 3 dager siden nyttår.
Hvorfor vil ikke kroppen funke? Nå er jeg helt på felgen og vet ikke hva jeg skal gjøre, annet enn å fortsette med ketogent og håpe det løsner. Det er kjempehardt å slanke seg med håndbrekket på, selv om jeg skal spise lavkarbo resten av livet, så er det hardt, for det er tungt å være så overvektig.
|