Sv: Hmm ... Noen som har tips?
Jeg har litt samme historie som deg. Jeg gikk fint ned på ED, men utfordringen ble å holde vekten. Jeg syntes jeg var kjempeflink med kostholdet, fulgte Lindberg/eurodiett fase 4 og gikk sakte, men sikkert opp i vekt. Da jeg bestemte meg for å ta tak i vekten igjen prøvde jeg først ketolyse, men fortsatte likevel vektoppgangen. jeg har nå startet opp igjen med ED, fra fase 1 og går fint ned i vekt. På Forusakutten som jeg går, til sier de at jeg spesielt sensitiv for karbohydrater (må veldig langt ned karbohydrater for å komme i ketose). Jeg pleide å spise en frukt til dagen, men har fått beskjed om at det nok ikke går for meg i de nærmeste årene. Jeg må holde meg til bær. Når jeg nå startet opp igjen med ED har jeg gjenoppdaget betydningen av mye grønnsaker.
For meg er nok den største utfordringen overgangen til et normalt konsthold. Jeg har derfor bestemt meg for å følge tett opp med tanitavekt på Forusakutten i flere år etter ferdig slanket, sånn at jeg kan ta tak med en gang det skjer en negativ utvikling igjen.
PS. For meg var det nødvendig å kutte ut cola light/pepsi max ol. for å få igang vektnedgangen.
Vet ikke om dette er nyttig for deg på noen måte, men jeg ville bare vise deg at du ikke er alene om å holde vekten nede etter ED. Lykke til. 
Sist redigert av Pearl : 05-11-13 kl 09:35.
|