Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-13, 10:03   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som er ferdigslanket

Jeg tror dette er individuelt. Jeg er så og si ferdigslanket (mangler 4-5 kilo, tipper jeg) og jeg kommer aldri til å røre høykarbomat igjen. Men det er fordi jeg blir fryktelig syk av det, og jeg har totalt hatt to små sprekker som på ingen som helst måte oppmuntret til gjentagelse ...
Noen gjør som meg, og er totalt konsekvente, andre igjen tåler ikke en sprekk fordi det vekker sukkermonsteret og klarer ikke å slutte om de først slipper litt opp, mens mange fint kan ha en og annen dag hvor de tillater seg å spise sånn, enten fordi de har lyst eller situasjonen fordrer det (om man f.eks. er i bryllup, konfirmasjoner, seminarer eller lignende), og bare ikke ønsker å være vanskelig på det. Du må nesten finne ut hvor du selv står, og om du kan tåle en og annen omvei uten at det får noen ball til å rulle og du ender opp på utgangspunktet igjen. Nøkkelordet her er vel bevissthet, at du tar et bevisst valg, og veier opp for eventuelle konsekvenser, og vet hva du gjør for å unngå å havne utpå.
Ellers er jeg veldig enig i at du bør tilegne deg noe tid til stabilisering før du eventuelt gir det et forsøk. Husk også på at en sjelden sprekk kan gi noen ubehagelige konsekvenser, som magetrøbbel, hodepine, symptomer som minner om fyllesyke. Det gjelder ikke alle, men kroppen har en tendens til å reagere sånn på mat den ikke er vant til, og særlig gluten kan være hardt å fordøye når magen har vent seg fra det.

Uansett hva du faller på, lykke til, og godt jobba med å ha kommet i mål!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat