Sv: Begynte idag, 129 kg
Opprinnelig lagt inn av AdamsDagbok, her.
Ny veiing: 124 kg. Opp 400 gram siden tre dager siden. Litt underlig siden jeg nesten ikke har rørt en karbohydrat, dog har jeg fråtset i andre godsaker (koteletter, bær, kesam). Trolig kan de ha sneket seg inn karbo via bærene, men tror problemet nok er at jeg har spist for mye.
Leste nettopp innlegget ditt på nytt i litt mer detalj og måtte bare gi litt mer input. Står fortsatt ved mitt forrige svar at du ikke skal være livredd for kh så lenge de kommer fra de rette kildene og ikke være så opphengt i den vekta.
Du skriver at du nesten ikke har rørt en karbohydrat men har fråtset i bær og kesam? Kesam inneholder mellom 4-9 g kh/100 g alt etter type (som alle melkeprodukter gjør), bær inneholder også karbohydrater fra ca 3 g kh / 100 g bringebær til 8 g kh/100g i norske blåbær, så en del kh har du nok fått i deg uten å være bevist. Tomater og agurk inneholder også en del.Du bør kanskje bevisttgjøre deg på næringsinnhold i de forskjellige matvarene og lese innholdsfortegnelsen på diverse ting, sånn til og begynne med mener jeg?
Men som sagt ikke vær redd for karber så lenge det er fra rette kilden, det er bedre med noe bær enn frukt eller i verste fall sjokolade, hvis det kan holde deg unna en sprekk. Du er nok også inne på en ting selv, at kanskje det har blitt for mye av det gode. Fråtsing er ikke bra og melkeprodukt kan med fordel begrenses. Spis når du er sulten til du er passe mett, har du problemer med det konseptet nå i begynnelsen (det hadde ihvertfall jeg) så tenk porsjonskontroll. Trenger ikke nødvendigvis telle kalorier, men tenk litt gjennom hvor mye mat du lager og ikke minst legger opp på tallerken i en porsjon. Spis sakte og la maten synke litt før du bestemmer deg for om du trenger påfyll.
|