Jeg er også "ferdigslanket", selv om jeg egentlig har kommet til at det er et helt (for meg) meningsløst begrep Å vedlikeholde vekt er akkurat det samme som å slanke seg - bortsett at man ikke får belønningen med et lavere tall på vekta Likevel har jeg sluppet opp endel - mye ift. sosial spising. Andre folk med tradisjonelt kosthold lager ikke dobbelt så mye grønnsaker til en middag - så da hender det at det blir en skje ris eller en potet for å bli mett. Jeg kan også finne på å spise en sukkerholdig dessert ved festlige anledninger - men siden jeg holder meg unna mel-mat blir det ganske begrenset. Jeg bevilger meg selv en softis i løpet av sommeren, og en neve ostepop fra tid til annen. Men det er å balansere på en knivsegg. Det er uhyre vanskelig å leve dødsstrengt veldig lenge, men det er nesten like vanskelig å leve "vanlig". For det var vel det vanlige, litt tankeløse livet som lot kiloene snike seg på sånn jevnt og trutt? Jeg bruker fremdeles mye tid på å evaluere maten min. HVA kan jeg skeie ut med og NÅR? Er det greit å spise f.eks. lapskaus til en vanlig middag fra tid til annen? Til sist vil jeg si at jeg kanskje ikke legger sååååå mye vekt på ikkeno' kh i maten lenger. Jeg kan tåle mer kh om maten har god kvalitet; mer grønnsaker f.eks. Nå skal det sies at jeg etter røykeslutten min har lagt på meg 3 kg. slik at jeg ligger i øvre skikt av vedlikeholdsvinduet mitt, sånn vektmessig. Det er ingenlunde greit, men jeg forsøker å leve med det. Det er tross alt viktigere å ikke røyke