Sv: Bedre Uten BrØd - Wolfgang Lutz
Opprinnelig lagt inn av Dag Viljen Poleszynski
Jeg er enige med de fleste andre: kjøp begge to, men hvis du kan lese tysk, må du kjøpe Leben ohne Brot, som er den mest omfattende. Den inneholder mye mer enn de andre, men er nok noe vanskeligere tilgjengelig. Ellers er Mat&Helse snart på nett, og da kan man søke seg fram til reportasjene med Lutz og mye annet om lavkarbokosthold.
Hei. Har vel bare lest "Bedre uten brød", og må vel si jeg lurte litt på hva som var del av Leben ohne Brot, og hva som var lagt til i den norske bearbeidingen...
Spesielt var det en liten sidebemerkning der det virket som om forfatterne gikk god for homeopati, som fikk meg til å stusse. Hvis de tror homeopati har noe med vitenskap å gjøre, så setter det jo hele bokens krav på å bli tatt alvorlig som "vitenskapelig fundert" i et litt annet lys. Var denne bemerkningen med i originalen? (hvis du husker bemerkningen)
Und es ist selbstverständlich eine Schande, dass norwegische Wissenschaftler (und Norweger überhaupt) so schlechte Deutschkentnisse haben. :) Men er det noen grunn til å titte på den tyske versjonen, når det finnes en norsk bearbeidelse av boka?
|