Sv: Begynte idag, 129 kg
Takk til alle som gir råd og innspill! Det er kjempeinspirerende. De siste tre dagene har jeg vært flink. Tunfisksalat, fortsatt mye agurk og tomat, men også gress i ulike varianter (ruccola, spinat og gud vet hva det heter alt sammen), men også noen riktig fete t-bones. Fortsatt også med power-kaffen (ca 20 gram smør i en kopp kaffe). Har gått rundt med valnøtter i lommen for å ha noe i beredskap hvis sulten kommer, men har bevisst prøvd å spise lite av dem. Null kesam og bær. Har vært bevisst på å slutte å spise med engang jeg føler meg mett. Det var derfor med forventning jeg gikk på vekten idag: 122 kg! Måtte gni meg i øynene. En gang til: 122 kg!
Det betyr 7 kg ned på 15 dager. Utrolig! Nå føler jeg meg litt lettere og beltet kunne idag strammes et ekstra hakk. Sjakkratingen er bra, jeg er stuptrøtt om kvelden, men våkner fortsatt grytidlig.
Bare 5 kg unna målet om 117 før jul. Antar at hvis jeg er superflink så kan jeg kanskje klare 1,5 kg i uka. Det som blir utfordringen fremover er julebordsesongen. Jeg har masse julebord i jobbsammenheng, ett eller to i uka fra midten av nov og frem til jul. Eneste muligheten til å slippe unna er vel rett og slett at jeg forteller alle at jeg er på diett og ber om forståelse? Den lille sprekken hvor jeg raste opp var virkelig demotiverende, og noe som har blitt borte så raskt, kommer sikkert enda hurtigere tilbake.
Hva mener folket her om planteoljer? Selv steker jeg nå i smør, mens jeg før brukte rapsolje, oliven eller slike hjertego blandinger? Tenkte jeg skulle be om en time hos legen for en full sjekk snart. Har også begynt med en vitamineraltablett om dagen, tror egentlig ikke på kosttilskudd, men kanskje greit når man spiser mindre og mer kjøtt enn før?
|