Sv: Begynte idag, 129 kg
7 kg på 15 dager er veldig bra, mer enn de fleste kan forvente . En del av dette er nok vann så det er ikke sikkert at du kan forvente like stor nedgang fremover, men det vil bare tiden vise.
Virker som du har funnet ut hva som fungerer for deg, og det er bra at du klarer å bevisstgjøre deg på og spise til du er mett og ikke proppe ned bare for det at maten er så god. Jeg vet at det noen ganger kan være en utfordring... ehmmmm  Bra at du utfordrer deg selv på grønnsakene også, det er viktig.
Det er anbefalt og ta litt kosttilskudd på en ketogen diett for man får ikke nødvendigvis i seg det man trenger siden en del matvarer er kuttet ut. Noen mener det ikke er nødvendig dersom man spiser nok innmat, rå mat osv men det klarer ihvertfall ikke jeg (og mange med meg) Mange på ketogen diett trenger ekstra magnesium, spesielt dersom man opplever problemer med urolige bein(kropp) eller kramper. D-vit er også noe man bør tenke på her i det kalde nord på vinterstid, det er viktig for så mangt.
Selv steiker jeg i smør og bruker bare høykvalitets olivenolje og cocosa (begge kaldpresset) utenom, men ikke til steiking. Det fines også en cocosa som er beregnet på steiking som kan brukes. Det er delte meninger om dette om hva som er bra/ikke bra også er det jo selvfølgelig smak og behag, men vil anbefale deg og holde deg unna marginer og Vita Smertego produkter. De billigste oljene har ofte også en atskillig dårligere kvalitet enn de som koster litt mer.
Når det gjelder julebord (og andre sosiale sammenkomster) kan det av og til være en utfordring. Selvfølgelig kan du gi beskjed om at du er på diett (eller har lagt om kostholdet for godt håper jeg ) og prøve og slippe unna noe. Noen vil respektere det, andre ikke. Selv sier jeg ikke så mye for jeg orker ikke alle diskusjonene og påstandene som kommer. Jeg prøver bare å "spise rundt", dvs forsyne meg med kjøtt, grønnsaker (bare litt dersom det er kålrot/gulrot osv), kanskje en bitetliten potet, desserter er helt fy og minimalt med alkohol og da kun tørr vin. Om du skulle gå på julebord og gå på en sprekk er det ikke verdens undergang, du vil nok binde en del vann i kroppen og kanskje bli uggen , men da er det bare til å fortsette med friskt mot på lavkarbo neste dag. Verre er det om du går på ørten julebord og hiver inn på høykarbo hver gang, det kan ødelegge mye. Hva du skal gjøre er vanskelig og si, dersom du stoler på at du kan "kontrollere" hva du får i deg og ikke ta helt av, betyr det jo ingenting, men er du av typen som detter helt utpå veldig raskt kan det jo være en ide og begrense julebordene. Er målet om å gå ned et visst antall kilo før jul det største bør du kanskje kutte det helt for det blir alltid litt ekstra i slike sammenhenger, selv om det ikke nødvendigvis er høykarbo og alkohol kan stoppe vektnedgangen et par dager.
Uansett, lykke til 
|