Sv: Måle- og veietråden til oktoberstarterne!
Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.
Ja, det kan være lurt å kutte ut det som man misstenker er ødeleggende for vektnedgangen. Men jeg kuttet en og en ting av gangen, for å se hva som gjorde utslaget. Desverre så ble lista mi en del kortere også - men jeg har funnet nye ting nå da som gjør at jeg kan variere mye mer trikset er vel å finne matvarer man tåler, å bruke de til å skape nye retter på kjøkkenet. Også kos - og desserter!
Ja, jeg ble også møtt på en negativ måte, og med en holdning om at jeg trykket i meg karbohydrater i tide og utide. Men det er mange som lever sunt og som likevel plages med vekta. Det er synd at man opplever å bli møtt sånn. Men jeg håper at du finner ut av det
Jeg brukte metformin i en periode, men valgte å slutte på grunn av alle bivirkningene. Legen trodde jeg ikke tålte de, så jeg hadde det igrunnen mye bedre uten… uansett så ble alt mye bedre med et ketogent kosthold, så jeg vet at jeg kan endre på symptomene gjennom å ta gode valg hver dag helst i lengre perioder. Men nå har jeg surra en del, så det har forverret seg igjen. Forhåpentligvis blir det lysere tider i vinter. Jeg har bestemt meg for å være superstreng, å bare bite tennene sammen for å klare de siste kiloene før jeg får hjelp med barneønsket vårt 
Kunne du skrivd en liste over typiske ting du spiser? Og hvor mange karbohydrater du spiser hver dag sånn ca? Jeg vet ikke eksakt hvor mye karbo jeg spiser, men prøver å ligge så lavt som mulig.
Ja, får håpe det ikke blir bomtur, men at han kan komme med noe konkret og såklart testes for insulinresistens. Hvordan testes man for det egentlig? En enkel blodprøve?