Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-13, 23:46   #12
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Vel, jeg lever lavkarbo fordi jeg har diabetes type 1 og ikke kan regulere blodsukkeret med insulin, men må regulere det med kosten.
I tillegg er jeg kraftig undervektig (er 1,60 høy og veier under 39 kilo). Jeg spiser selvsagt middag med masse grønnsaker, omelett med grønnsaker, etc., men spiser også med verdens beste samvittighet f.eks vafler slik som i dag. Mine vafler er hovedsaklig rømme, egg og smelteost. Bruker minimalt med søtning (til 12 egg, 400 gram smelteost og 1 beger rømme bruker jeg 2 ss sukrin og en knivsodd stevia). "melet" i min røre er JBKM, Husk, kardemomme og bakepulver. Jeg spiser ikke grønnsaker til vaflene, det er helt sant, men jeg spiser bær.
Lager jeg muffins eller kaker, så er disse også helt forenlige med hvordan jeg er nødt til og spise (5 karbohydrater pr måltid). Fordelen med og spise f.eks. vafler eller muffins eller kaker er at jeg spiser dette i tillegg til min vanlige mat og dermed klarer jeg og får i meg flere kalorier.
Men som jeg skrev lenger oppe i tråden, lever man lavkarbo for og slanke seg, er ikke min måte og spise på optimal, siden jeg spiser mellom 3200 og 4000 kalorier pr dag.