Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-13, 18:30   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Dette er helt klart individuelt. For egen del har jeg fortsatt denne lille "magien" i ryggmargen om at godteri og kake er forbeholdt kanskje lørdager, og ikke minst høytider og feiringer, så om jeg skal spise kake er det med litt "høytidsstemning". Det er jo litt sånn symbolsk også, selv om en kake skulle bestå av de sunneste ting, så er det liksom noe både visuelt og innfelt i tankegangen at det ikke er hverdagslig - i alle fall for meg!
Når jeg lager lavkarbokake eller lignende, så ser jeg ikke på det egentlig som en utskeiielse, men heller et slags avbrekk, til en bursdag, jul, kanskje som en movitvasjon under oppgaveskriving eller eksamensforberedelser, en kjip pms/mens ... Skulle jeg spist kake, vafler, godteri og lignende flere ganger i uka hadde det nok mistet noe av det litt opphøyde og staselige ved det.
Jeg har dessuten et ganske stramt magemål, og om jeg spiser sånne ting fortrenger det lett "skikkelig" mat, og det er ikke en vane jeg har lyst til å ta med meg.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat