Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-13, 18:47   #22
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av FriskogGlad, her.

Medisinsk begrunnelse? Skulle gjerne hatt en utredning av dette. Noen som har en rapport å vise til?

Lurer dermed på hvilke næringstoffer man kan risikere å gå glipp av, og eventuelt de fysiske og psykiske konsekvenser(altså mangel på optimalitet, ikke nødvendigvis sykdom), man kan risikere ved å bytte ut et måltid pr dag med en cupcake eller lignende. Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men fordi jeg lurer på om det virkelig vil være negativt for meg å unne meg kaker jevnlig.

Håper ikke jeg fremstår som snerpete her altså, jeg er takknemlig for alle svar

Du trenger ingen medisinsk begrunnelse. Du trenger å se hvordan det går etterhvert, når du velger å bytte ut mat med kake. Kanskje det går bra, kanskje du aldri klarer å legge om kosten skikkelig.

Tenker mer på fysisk, praktisk og mentalt enn akkurat hvordan det påvirker deg fysisk.

Her inne vil folk at du skal lykkes, så råd får du utifra erfaring og et ønske om at du skal klare å holde deg til kosten over tid. Man kan alltids bare være støttende og du er vel mest ute etter bekreftelse på at dette du har bestemt er riktig.. Men vil det å si at det bare er til å spise kaker til ditt beste over tid? Jeg tviler. Men ikke lett å vite. Det vil tiden vise.