Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-13, 19:15   #25
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du trenger ingen medisinsk begrunnelse. Du trenger å se hvordan det går etterhvert, når du velger å bytte ut mat med kake. Kanskje det går bra, kanskje du aldri klarer å legge om kosten skikkelig.

Tenker mer på fysisk, praktisk og mentalt enn akkurat hvordan det påvirker deg fysisk.

Her inne vil folk at du skal lykkes, så råd får du utifra erfaring og et ønske om at du skal klare å holde deg til kosten over tid. Man kan alltids bare være støttende og du er vel mest ute etter bekreftelse på at dette du har bestemt er riktig.. Men vil det å si at det bare er til å spise kaker til ditt beste over tid? Jeg tviler. Men ikke lett å vite. Det vil tiden vise.

For det første spiser jeg ikke bare kake, men jeg spise det av og til som en del av et sunt og variert kosthold, det står gjentatt i flere innlegg over, for det andre er ikke dette et spørsmål for meg om å lykkes, for lykkes har jeg allerede gjort. Jeg har "alltid" vært sunn, og jeg var det før jeg begynte på lavkarbo, det var bare det at da hadde jeg mindre overskudd enn nå. Etter jeg sluttet å spise korn og frukt har jeg mye mer overskudd, og humøret mitt er stabilt. For meg er ikke dette snakk om noen betydelig livstilsendring, men å spise kun mat som gjør meg glad og opplagt, også er det viktig for meg å ikke skeie ut i ferier eller spesielle anledninger, fordi det gir så store konsekvenser for meg at jeg er ødelagt flere dager etterpå.

I dag har jeg laget matcupcakes med røkelaks- og avokadokrem, og lodderogn. Sikkert ikke et fullverdig måltid for mange andre av dere her, men velger å kose meg med god samvittighet

  Svar med sitat