Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker
Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.
MAT som visuelt ligner på kake er da ikke usunt fordi det visuelt ligner på en kake? Hvis jeg spiser marsipan formet som en gulrot, er det da sunt?
Beklager om dette oppfattes sarkastisk, men jeg syns det blir litt rart å skrive, og å tillegge andre den meningen, at et måltid inneholdende avocado, røykelaks og lodderogn ikke er et fullverdig måltid. Kaker, også lavkarbokaker, er en helt annen sak. Hva hver enkelt bestemmer seg for er deres sak, men jeg kan ikke spise det hver dag. Da blir jeg stinn, får vondt i magen og legger på meg. Ikke syns jeg det er så godt heller, men det er hvertfall en smakssak.
Var det meg du siktet til? Da må jeg få lov til å presisere at jeg kun snakket om meg selv, og at det visuelle ikke har noe som helst å gjøre med om det er sunt eller ikke. Men FOR MEG så er det litt sånn symbolsk dette med kake og sånn, og FOR MEG skal det heller ikke være hverdagskost nettopp fordi det da mister noe av den verdien det får når jeg kun spiser det anledningsvis. Det ble spurt hva jeg syntes, og da skrev jeg hva jeg syntes. Hva andre gjør og tenker om kaker får være opp til dem, jeg dømmer ingens valg i matveien. 
Ellers er vel "matmuffins" en gjenganger her, og på ingen måte en søt kake, som det var snakk om innledningsvis, og som jeg da naturligvis sa min personlige mening om.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|