Sv: Bedre Uten Brød - Wolfgang Lutz
Kanskje litt dumt å henge seg opp i homeopatien her, ja. Det er vel en ting som ikke burde omtales i en bok om kosthold, hvor det legges vekt på vitenskapelig troverdighet.
Når det er sagt, så vil jeg tale litt for 206gti's sak her. Jeg kjenner til prinsippene bak homeopati, og jeg velger å ikke bruke det selv (til tross for at jeg har prøvd det meste av alternativ behandling), men den linken der (sceptics.com) har jeg ikke noe særlig til overs for. Jeg kjenner til typen som driver sånne sider. De er en gruppe mennesker som opp igjennom alle tider har hindret framgang i verden. Det er greit å ha et kritisk blikk på ting, men det finnes grenser for hvor mye man skal motarbeide andre.
Lignende terapiformer, som går på dette med bioresonans, er veeeldig alternativt i dag, men jeg har trua på at det kan bli vitenskapelig forklart i fremtiden. Når de setter i gang med LHC-prosjektene i CERN vil de kanskje finne ut av dette med antimaterie/mørk materie, strengeteori, supersymmetri, vekselvirkning mellom partikler i uendelig avstand fra hverandre osv. Veldig interessante greier, og helt godt mulig linket med det som kalles "kvantemedisin". Såfremt ikke skeptikerne kommer og ødelegger, kan det bli noen interessante år framover.