Sv: Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett??
Opprinnelig lagt inn av mofe
Nille - du har jo i mange år vært i ketose, om jeg husker riktig? Om du har testet med ketosticks, etter en viss periode?
Ja, jeg har levd på en ketogen "diett" i mange år. Som alle sikkert har oppdaget etterhvert, så er jeg ikke noe begeistret for Ketostix. Jeg har testet innimellom, en 3-4 ganger pr år kanskje. For moro skyld, og alltid positivt med medium utslag. Men stixene mine ble jo gamle etterhvert da, og om de var pålitelige er en annen sak. Jeg bruker dem uansett ikke lenger (kasta) og kommer ikke til å kjøpe nye.
Opprinnelig lagt inn av DVP
Kwasniewski er den eneste som har beregnet det optimale forholdet mellom protein, karbohydrater og fett av de som har lansert lavkarbohydratalternativer
Når man henvendte seg Atkins Support telefonen i USA, eller sendte mail (dengang Atkins fremdeles levde og pasientene betydde noe, før produktene og griskheten tok fullstendig over) og spurte om den optimale fordelingen av fett, protein og karber, fikk man svaret man ikke fant i boka. De anbefalte 70-75 % fett, 20-25% protein og 5 % karber. Som sagt var dette dessverre ikke skrevet noe sted i boken. Ikke engang den nyere 2002 utgaven som har en masse tilleggsinfo i forhold til 1992/1999 utgaven den norske utgaven er basert på. Men det var så mange som spurte og så mange som fikk dette svaret (bl.a. jeg selv) at det fort ble en kjent fordeling innen lavkarbo kretser i USA og Canada.