Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-06, 21:39   #44
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Bedre Uten Brød - Wolfgang Lutz

Jeg synes det er unødvendig å kalle folk dumme eller hva det nå var du brukte for ordvalg fordi de tror på homeopati. Det virker ikke som om du vet så altfor mye om dette selv. Jeg har både lest en del, og med hell prøvd ut på både meg selv og mine to barn. Jeg føler meg ikke noe dummere av den grunn, men det er jo selvfølgelig min subjektive vurdering . Jeg foretrekker i hvertfall en naturlig behandlingsform fremfor å stappe oss fulle av paracet og andre kunstig fremstilte legemidler fulle av bivirkninger. Homeopatien har eksistert i over 200 år. Jeg tror ikke det hadde vært mulig hvis dette ikke hadde virket. Det er imidlertid vanskeligere å bevise virkningen med "vitenskapelige" metoder fordi hvert enkelt menneske behandles individuelt.

Forøvrig så er jeg litt fascinert av en paralell jeg trekker mellom homeopati og den kostholdsretningen som anbefales i bl.a. Lutz. I homeopatien behandler man "likt med likt", og dette anses som en naturlov. Nå har vi også lært at ved å spise mer fett, så setter vi altså igang fettforbrenningen - fett forbrenner fett!
Det finnes da også forskning som viser at homeopati virker, hvis du gidder å sette deg bedre inn i faget i stedet for å rakke ned på noe som du åpenbart ikke har grunnlag for å gjøre.