Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-13, 17:19   #6
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig lavt blodsukker

Spiser du nok kalorier i løpet av dagen?
10 karbohydrater til dagen tilsier at det er ikke plass til all verdens mat med mindre du er veldig flink til og få i deg fett.
Som diabetiker type 1 som regulerer blodsukkeret mitt med kosten opplever jeg som alle diabetikere lavt blodsukker/føling, men jeg bruker ikke cola, sukkertøy eller slikt for og få opp blodsukkeret mitt.
1 eller to ruter 70 % sjokolade, eventuelt en dl ren juice og så passe på og få i meg fett og proteinrik mat som "binder" blodsukkeret er min måte og behandle følinger helt ned til to i blodsukker.
Sliter du med uregelmessig blodsukker er slike karbo-bomber bare begynnelsen på en spiral;
du kjenner deg dårlig pga lavt blodsukker
gir kroppen en haug med kjappe karbohydrater
blodsukkeret flyr opp
men
kjappe karbohydrater faller kjapt igjen
du føler deg uvel fordi blodsukkeret faller igjen
du gir kroppen enda mer kjappe karber
etc
etc

Det absolutt beste du kan gjøre er og tilføre proteiner/fett jevnlig utover dagen, og kjenner du at du blir uvel er tre fire nøtter et mye bedre alternativ for og holde blodsukkeret jevnt.