Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-13, 18:52   #1
stiank78
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
stiank78 er på en erverdig vei

Langdistanse, intervall og lavkarbo

Heisann jeg har nå testet ut lavkarbo i 4 uker med hovedmål å se hvordan dette vil fungere på langdistanse trening. Dvs i mitt tilfelle over 2.5 timer. Jeg er ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt, men for å lære mer om kroppen egentlig. Spesielt hadde jeg likt det om man slapp og møte "veggen" når man tross alt ikke har karbo i kroppen under treningsøktene.
Er det noen som har noe erfaring med dette?

Mine erfaringer er at Tabatha og høy intensitet intervaller er omtrent umulig.
4x4 går bra, men jeg føler at de siste dragene går mye bedre enn de første. Det virker litt som det tar mer tid for kroppen og komme igang med fettforbrenningen, men når den først er skikkelig i gang så virker det som om det er lettere å holde den høy( 90%+HRM), noen andre som har opplevet det samme?

På lengre tids treningsøkter virket det veldig bra og som om kroppen responderte godt på dette, men lørdagen gikk jeg tom etter rundt tre timer, og da var det ikke "veggen" men noe mye værre som dukket opp.. Det ble dønn tomt og skjelving og risting satte inn. Dvs at kroppen begynte å slippe adrenalin for det var dønn tomt for energi (vann med litt salt i ble drikket nok av under økten så dette var ikke årsaken).
Har noen lignende erfaringer? Hadde det hjulpet og spise fett under økten?? Jeg syntes det er meget interresant og vil gjerne lære mer, ønsker gjerne å høre andres personlige erfaringer og ikke kvasi fakta kopiert fra en eller annen nett side.. :-)
Jeg føler også at hjertet slår "tyngre" på lavkarbo, kanskje 4 uker ikke er nok til å ta noen slutninger rundt dette enda men vil gjerne også høre erfaringer om dette.

Mvh Stian

stiank78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert variant, lavkarbo Svar med sitat